MY SITE

  • Velkommen!
  • Elev
    • Hvad er EU? >
      • Det Indre Marked
      • Økonomi
    • Historien om EU
    • Hvorfor lære om EU?
    • EU's Institutioner >
      • Det Europæiske Råd
      • Ministerrådet
      • Europa-Parlamentet >
        • Grupper i Europa-Parlamentet
      • Kommissionen
      • Beslutningsproces >
        • Beslutningsproces i Danmark
        • Beslutningsproces i EU
        • Forordninger og direktiver
    • Din indflydelse
    • Danmark i EU - Forbehold
    • Ideogi
    • Landbrug
    • Fiskeri
    • Flygtningekrisen
    • BREXIT
    • Miljø og klima
    • Terror
    • Sikkerhed og sikkerhedspolitik
    • Den Europæiske Identitet
    • Spitzenkandidaten
    • Borgerrettigheder >
      • Charteret for grundlæggende rettigheder
  • EU NU
  • Lærer
    • Forslag til undervisning
    • Temadag - Nutellatraktaten
    • 1001-Hjem
    • "Flugten til Europa" - Dilemmaspil
  • EU set med unge øjne
    • Lærervejledning 'EU set med unge øjne'
    • Bestil et klassesæt
  • Om europabevægelsen
  • Samtykke
  • Materialer
  • Velkommen!
  • Elev
    • Hvad er EU? >
      • Det Indre Marked
      • Økonomi
    • Historien om EU
    • Hvorfor lære om EU?
    • EU's Institutioner >
      • Det Europæiske Råd
      • Ministerrådet
      • Europa-Parlamentet >
        • Grupper i Europa-Parlamentet
      • Kommissionen
      • Beslutningsproces >
        • Beslutningsproces i Danmark
        • Beslutningsproces i EU
        • Forordninger og direktiver
    • Din indflydelse
    • Danmark i EU - Forbehold
    • Ideogi
    • Landbrug
    • Fiskeri
    • Flygtningekrisen
    • BREXIT
    • Miljø og klima
    • Terror
    • Sikkerhed og sikkerhedspolitik
    • Den Europæiske Identitet
    • Spitzenkandidaten
    • Borgerrettigheder >
      • Charteret for grundlæggende rettigheder
  • EU NU
  • Lærer
    • Forslag til undervisning
    • Temadag - Nutellatraktaten
    • 1001-Hjem
    • "Flugten til Europa" - Dilemmaspil
  • EU set med unge øjne
    • Lærervejledning 'EU set med unge øjne'
    • Bestil et klassesæt
  • Om europabevægelsen
  • Samtykke
  • Materialer

EU set med unge øjne

Om undervisningsmaterialet

Undervisningsmaterialet er opstået ud fra et ønske om at møde eleverne i diskussioner, hvor de har kvalifikationerne til at deltage. Vi har valgt at se bort fra alt det, man kan google sig til, og i stedet lagt op til diskussioner, som er tætte på elevernes hverdag, og som har en tråd til EU-politik.

I udarbejdelsen af elevbogen har vi selvfølgelig inddraget målgruppen gennem test af viden, holdninger og interesser. Målgruppen har dermed været med til at definere indholdet. De unge udgør desuden en betragtelig del af indholdet i form af stemmer fra henholdsvis Tyskland, Litauen, Spanien og Danmark. Vi ved, at mødet med jævnaldrende fra andre EU-lande kan åbne op for diskussioner, som ellers kan være svære at gå til.

Elevbogen er bygget op om problemstillinger. Problemstillingerne ledsages af kilder – både jævnaldrende, eksperter og politikere m.fl.. Denne opbygning træner dem i en indlæringsmetode, hvor de ikke bare skal reproducere viden, men analysere og bearbejde. Dermed vil materialet ruste eleverne til eksamen. Vi håber, at materialet – med sin jordnære tilgang – vil give eleverne lyst til at diskutere politik i klasseværelset i løbet af skoleåret.

God læselyst!

Elevbogen

Billede
Du kan enten bestille materialet i en trykt version. Eller du kan arbejde med PDF'en
Bestil trykt version
eu_set_med_unge_øjne.pdf
File Size: 5725 kb
File Type: pdf
Hent fil


Lærervejledningen

Billede
Lærervejledningen indeholder oversigt over de forskellige dele og forslag til, hvordan man kan strukturere undervisningen samt undervisningsmål, tegn på læring og kopiark. 
lærervejledning_eu_set_med_unge_øjne.pdf
File Size: 2946 kb
File Type: pdf
Hent fil


Powered by Create your own unique website with customizable templates.